Grat och tandagnisslan...

for nu ar det sista kvallen!

Konstigt ar det, att nar man kommer nara hemresedagen sa kan man inte utnyttja tiden som man gjort dagarna innan. Man borjar hemresan redan dagen fore!
Det innebar att i morse sa hade vi inte alls brattom nar vi hade fatt frukost, utan slappade lite pa rummet, funderade vad vi skulle gora, kollade vadret och konstaterade att det var lite mulet, grubblade lite over packningen, men sa smaningom kom vi pa att vi skulle aka till Big C, ett jattestort varuhus nara Phuket town, dar allt var verkligen billigt och dessutom till fasta priser.
Sagt och gjort, vi haffade en tuk-tuk, samma som vi akt med tidigare, och han tog oss dit snabbt och enkelt. Dar fanns allt! T.ex kostade badskor, enkla, 12 bath! (kopte forstas inga, men det var billigt), munkar (till Rolfs lycka! sa det kopte vi) 9 bath, superlim 11 bath. Tyvarr hade vi kommit overens med chaufforen att stanna bara tva timmar, elande, vi hann bara skumma pa ytan.
Sa fordrev vi formiddagen utan problem.

Vi har gatt och gatt och gatt denna semester. Tuk-tuk-chaufforerna har borjat kanna igen oss, sa de fragar knappt om vi vill aka. Detta gaende innebar att benen borjar kannas stumma! Antagligen svaller de litegrann i varmen och det gor val sitt till. Darfor var det skont att sitta vid poolkanten och slappa tills vi borjade kanna av hungern, da vi borjade ga igen! Sa kan man ju inte ga ut utan att handla, Rolf har lessnat, sa nu har han lamnat over planboken till mig! Harligt, tycker jag.

Nu har vi varit ute och atit avskedsmiddag, Rolf at panerad sauerfish med persiljesas och jag kyckling i green curry. Not spicy, sa hon men hon narrades lite tror jag, mina lappar ar skinnfladda, men gott var det. Och mycket! Till forratt at vi namligen friterade rakor och lokringar och vitloksbrod, det var bara det att det hade rackt fullstandigt med bara forratten!

Naja, vi har nagra timmar pa oss i morgon ocksa, de hamtar oss pa hotellet strax fore 16 och jag undrar om jag inte ska ta och tatuera? - permanentfarga - mina ogonbryn innan dess. Tror ni jag tors?

Nu hors vi inte forran tisdag em nagon gang, hoppas att vadret hemma ar lite trevligare, inget kallt och bara lite sno....

Sangen vantar och whiskyn ar slut!
Kramar och hej!

Kommentarer

Anonym sa…
klart du ska! Men ta mjukt brunt.. tänk på att du är lite solbränd nu. Hellre fylla på hemma..än klaga över att du ser arg ut!
Ha det så roligt nu.. Ska bli kul se bilderna sen.. i bloggen, floggen och allt vad det heter..

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!