Jag har ljugit...

...temperaturen ar +38 pa dagarna och det ar inte i solen! Ganska varmt, sa det ar inte sa underligt att jag svettas sa att jag halkar av toalettsitsen! Jag fullkomligt lacker svett i varje por, oavbrutet. Inte pa hotellrummet forstas, nar AC'n fungerar, men annars.

Inget blev skrivet igar, vi hade lite saltbristkanning sa den planerade utfarden till Kata Noi blev inte av da vi tyckte det var lampligt med en toalett inte alltfor langt bort. Men vi botade oss med 'salt i naven'.
Tank att det betyder sa mycket med saltet, man blir trott och skakig och magen blir i olag. Men tar man lite salt sa piggnar man till direkt. Markligt att inte thailandarna sjalva behover salt, deras mat ar ju totalt osaltad, bara spicy.
Gardagen tillbringade vi i poolen, det ar ju valdigt bekvamt med mat, bar, toalett, sang och AC alldeles intill, men nog ar havet ljuvligare och nu far det nog inte bli nagon mer pooldag for oss.

Idag for vi till Kata Noi och bara njot av fantastiska vagor och solen som inte stekte alltfor hart. Det var namligen lite dis och moln och jag tror att det kommer att regna innan kvallen, horde forresten att det var en tyfon pa vag! Spannande! Men folket har verkar totalt obekymrade.

Vet annu inte hur vi ska fira Rolfs fodelsedag, men han ska val fa bjuda mig pa middag nanstans, god mat hoppas jag. Han har i alla fall gatt for att skaffa mera whisky, jag undrar om stadpersonalen dricker ur for oss, det forsvinner fort i alla fall!

Stort grattis till Anna idag!

(fy, nu ar det bara 4 dagar kvar...)




Kommentarer

Brittis sa…
Hej där i värmen,
Nu är det inte så kallt men lite snö som täcker så det är OK här nu.
Christer o jag vill gratta Rolf så mycket och hoppas ni fick er en fin kväll med god middag och mycket wisky. (har du glömt att Ya-kult är bra för magen? Morgon o kväll)

Ha det så bra
BM
Anonym sa…
Hej!

Nu har vi skrivit på för huset - betalat handpenning, 10%.... =) säljaren verkar jättetrevlig och skall höras framöver om en del praktiska saker...vet inte om ni är intresserade av det så här på semstern, men jag skvallrar ändå! Så nu pappa - vila ordentligt för ditt kunnande kommer behövas - i Mars rustar vi badrum, bara så du vet! =)

Puss och kram Anna
Anonym sa…
Passar på att skriva en rad med den ena foten på babysittern för att vagga Ludvig till sömns... Får snart kramp! Kul att följa ert äventyr på nätet, hoppas att pappa hade en bra födelsedag igår! Kolla in http://www.odenlab.se/album/albuminfo.php?id=97346 för nu är det uppdaterat! Lösenord? "Ludde" förstås! Förresten glömde ni visst av hans 2 månaders dag igår... dessutom har han faktiskt "opererat" tungan nu också - mamma hade tårar i ögonen! Stackarn! Attans nu vaknar han! :) Vi hörs senare!

PS: Jag beställer nog videokameran på nätet nu, ni har väl inte köpt någon ännu? Har ni kollat priser?

Kramar Marit o Ludde (Anders hälsar säkert, men han är på jobbet...!)
Anonym sa…
ludde med små bokstäver ska det va! :)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!