pust...

jag tycker det är alldeles för blött och kallt för att kunna kalla det här för (för)sommar!
I morse ringde klockan som vanligt 5.45, jag låg kvar i sängen och slumrade några minuter. Då vaknade jag på riktigt av att det hällregnade, till och med så att R kom till liv. Han försökte få mig att avstå morgonronden men jag var faktiskt ståndaktig och vi gick rundan, men fort!
Min frissa sa, angående morgonpromenader och dåligt väder, att hon aldrig hade ångrat att hon gått ut och det har jag tagit fasta på. Det tar åtta veckor att befästa en god vana (konstigt, det räcker med att avstå en gång, så kan det vara kört forever). Jag är nu inne på sjätte veckan, så snart... men visst känns det motigt ibland.
-----
Stackars måsar! På en låg sten ute i sjön har ett måspar byggt bo, men igår när det blåste och vågade alldeles förskräckligt så levde mamma Mås verkligen farligt. Ska bli intressant att se om det går vägen den här gången, men då bör det inte komma några stora regnmängder till. Idag har det varit ett urtråkigt väder, regn och blåst. Kändes lite som höst.
Hoppas det håller uppe i morgon i alla fall, jag ska nämligen spela golftävling på förmiddagen. En bra träning inför Äkta Makar på lördag, men då skulle det bli fint.

---------




Kommentarer

Anna sa…
Nu när du är så duktig och skriver här så måste ju någon lämna en kommentar eller hur?! ;)

Hörde någonstans att du var så trött..sov då människa...ta hand om dig lite nu, vill att du ska må bra! KramKram
Gunilla sa…
Man har t o m varnat för SNÖ idag härnere..
Vad skulle jag ur sängen å göra?

*vinkar åt Anna som numera är addad och infångad i släktfållan. Nu väntar vi på Marit..*S*
Brittis sa…
Va, finns Anna där också? Hur hittar jag hennes bloggadress, så?

Förresten, Inger - det kan inte vara nyttigt att tvinga ut sig så där mitt i natten på en promenad, förlåt språngmarsch!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!