Trädgårdsbestyr

Efter dagens promenad - ca 50 min i en underbar - men kall - försommar?-morgon så blev det en tur upp till Gärdebyn för att klämma på Ludvig. Han har fått en sandlåda och var helt salig när han kunde lasta 'trak-toor' full med den kalla fuktiga varan. Brrr
Där var full aktivitet, nu skulle gropar grävas och buskar planteras och jag fick vara med på det roliga, att åka till handelsträdgården. Rhododendron och syrener införskaffades som de fick gräva ner själva. Vi åkte hem och åt lunch istället, en mycket viktig syssla nu när jag bant.. förlåt, lär mig äta.
Nu är det väl ingen som tror på allvar att jag kan åka till en handelsträdgård utan att köpa nåt? Nej, jag förstod det. Men det blev bara lite, en ny krusbärsbuske och en humle. Och återigen kan jag tacka min gullegube som gräver och planterar så bra! Måste ju tillstå att det skulle bli fler växter inhandlade om jag grävde själv, men det räcker nog ändå.
Jag har fått 'lova dyrt och heligt' att inte köpa nåt förrän jag gjort iordning krukor så att det bara är att peta ner växterna, det är alltför många blommor som dött i papperskassar här hos oss.
Så i år blir det väl bara ogräs i alla våra 'pottor'.

--------------------------------



Kommentarer

Bror sa…
Det verkar lite glest mellan skriverierna. Har du luckor?
Jag sa…
ser inte bättre ut!
Gunilla sa…
Så länge det inte är minnesluckor!!?..
bror.. hon verkar ha ett liv utanför cyber!?? Hemska tanke.. *kikar nyfiket på rariteten storasyster*
Jag har INTE köpt några perenner i år! Bara kryddor till blomlådan och en fin fushia till altanen. Jag SITTER på händerna..*Skratt* Vill inte ha mer att rensa,..
Brittis sa…
Är det jag som är rariteten? För jag är ju äldst. Jag ska i alla fall bara köpa ett skirt litet körsbärsträd att plantera på en av de två 1m2-jordplättarna. Har pratat med grannen som samtycker. Men det blir bara ett mycket, mycket litet träd.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!