Fånge och förbannad!!!


Idag regnar det! Grundligt till och med och mitt humör är i bottenläge också. Skulle göra lunchen idag, tonfisk (i olja) och kokt ägg. Men den där djä...la konservöppnaren öppnade inte hela burken, så jag skulle försöka med gaffel och pilla upp den men så klart, olja skvättade på min t-shirt. Shit! Jag blev så arg så öppnaren åkte i sophinken och jag ville kasta burken dit också, men i dessa sopsorteringens tider, hur gör man? Burken öppnad (läcker bara) och jag får alltså inte ur innehållet. Plåten ska ju sorteras för sig och dessutom vara rengjord - hur gör man?? Gräver ner den till plåten har rostat eller låter den stå på bänken tills tonfisken ruttnat så att den kryper ur? Eländes elände! Detta innebär i praktiken att jag är fånge med denna jä..a plåtburk i evigheters evighet - hjäälp!!

Inte nog med det, ikväll är det nåt så dumt som Tällbergs Forum, med idel kändisar (Vickan, Koffee-annan, Gorbatjov m.fl) och en samling kyrkbåtar men en ännu större samling idiotiska roddare - varav jag är en - många i sockenkläder (jag i vanliga byxor, kommer tack och lov inte i min dräkt, ibland är det bra med några kilo för mycket). Vi skall dessutom generalrepetera, ro, ro och ro i detta hiskeliga väder! Vi drunknar säkert innan det är klart. Kommer vi inte med i TV då blir då jag sur(are)!


Kommentarer

Gunilla sa…
Jävligt snygg blogg!
Och en Murphy-burk har vi alla råkat ut för!Grattis!
Vad gäller vattenlekarna, så är skinnet vattentätt!*flin* Simma lugnt...
Brittis sa…
För en gångs skull får jag uppleva att du tappar humöret! Så din dag måste verkligen vara urusel.
Du har mitt fulla medlidande *S*

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!