Glad midsommar!

Klockan visar 04,53 och jag har sovit i <4 timmar.

Igår kväll hade vi partaj, elva vid bordet och sill/lax bordet. Hör och häpna, vi hade några myggar här och fick användning för myggsprayen, skickar dig en tacksamhetens tanke kära syster! Allt var annars frid och fröjd, enda problemet att jag ska jobba i dag 8-13 ca. Men jag har redan blåst och resultatet blev 0 så jag var riktigt skötsam, kan ta bilen. Det blir riktigt skönt att åka till jobbet idag, har kollat diskbänken! Och bara ett enda piller till diskmaskinen! så det gäller för Rolf att packa noga, hoppas att han inte börjar använda Vips eller Yes eller nåt sånt, då blir det handdisk resten av sommaren!

Vaknade nu av att jag fick funderingar om att lilla Gittan, datorn på jobbet med programmet som jag ansvarar för, inte lämnade ut speltider efter kl 13 - allt beroende på en replik från min kollega Monica igår. Detta gjorde att jag måste kliva upp och kontrollera möjligheterna. Det fungerade till min stora lycka, för annars hade jag varit tvungen att åka ner redan nu och försöka fixa till det, men tack och lov så slipper jag.
Morgonpromenaden då? Kanske, kanske inte, bestämmer lite senare. Klockan ringer vid 6, dagen ser ut att bli vacker och jag blir nog piggare efter rundan....
Sängen väntar i alla fall nu!

Kommentarer

Gunilla sa…
Glad midsommar! Här ska det regna under dagen men klarna upp mot kvällen.

SKÅL på dig, syster!
Brittis sa…
Herregud, syrran! Du snurrar verkligen nu. Ta dig en lång, härlig viloperiod så fort helgdagarna är över. Tillsammans med mig ibland, kanske?

Glad fortsatt midsommar i alla fall.
Brittis sa…
Kollade av din blogg en gång till. Hummm - din kommentar om "Vips eller Yes och handdisk resten av sommaren" väcker vissa minnen.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!