Resten av dagen...

Kväll 21.50
Nu äntligen! Det blev ingen mera sömn, istället diskade jag, gick snabbt 14 minuter bort och 14 minuter hem - mycket effektivt. Dusch, frukost och sen jobb. Full rulle direkt, förstår inte att det finns så många som är så komplett galna att de ska spela golf (så är jag likadan själv ibland) när det är helg, tidig morgon och halvregn i luften. Ja så var det, det har kommit skurar hela dagen och dessemellan har solen tittat fram. Ingen ordning alls. Och kallt har det varit...
----------
När jag äntligen kom hem, fixade Rolf lite lunch sen satt jag och sov i solen, jätteskönt.
Men midsommarafton, man måste ju göra nåt, så vi åkte till Leksand, via Laknäs och Tällberg för att kolla läget. De lövade, spelade och applåderade på alla ställen. Men vi var inte långvariga någonstans. Det blev en glass vid brofästet och så såg vi på 'tåget' med lövruskor och spelmän. Mycket folk förstås, men inte många man kände igen.
Väldigt många ungdomar som gick med ölburkar och drack helt ogenerat. Dessutom såg vi en familj med picnickorg och ett par barn, där 12-åringen fick bära boxen med vinet. Jag tror att vi ger fel signaler till barn och ungdomar med öltält och vindrickande i tid och otid. .......Sa hon som tog ett glas vin till middagen sedan..
Nu tittar älsklingen på fotboll (eller nåt) och jag testar om åskan skadade modem och dator, men så är inte fallet, tack och lov!

Är ledig i morgon och hoppas på finväder!



Kommentarer

Brittis sa…
Ni verkar ha firat midsommar på ett alternativt sätt. Hoppas du är utvilad nu. Ska du sluta spela golf? :-))
Bror sa…
Har du hört den där storyn om stenar och glashus?
Gunilla sa…
Och VAD pysslar du med? fastnat med fingret i naveln?
Rapportdags!!!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!