en härlig dag


hade vi igår. Alla barn och barnbarn var hemma och vi hade det jättemysigt på soldäck (låter nåt va?). Grillmiddag, Peo var grillmästare med den äran, avnjöts sent, då Rolf hade varit styrman på kyrkbåten vid invigningen av Rättviksdansen. Rättviksklädd förstås - snyggt! och varmt! Ett villigt fotoobjekt för alla turister som var åskådare, kan jag tro.

Här är nykomlingen i släkten. Hon är så nöjd och bara sover och äter, även om hon tar lång tid på sig för att få tag, sen går det bra. Hon har snart kommit upp till sin födelsevikt.

och här är de andra två - morfar passar och roar.
Vi hade det som sagt jättemysigt och barnen blev ganska så trötta innan det var sovdags.
Jag också!

Idag åkte Anna, Peo och Elias hem till Sandviken och lugnet lägrade sig. Som vanligt blev det blixtinkallning till kansliet, datakrångel, men vi redde upp det hela tror jag, få se imorgon.
Just nu är Rolf på Dalhalla med Stig och jag får vara hemma och jaga dammråttorna.
Skönt att få det gjort och nu har jag hunnit med lite bilder och annat på burken.

Kommentarer

Anonym sa…
Inga egna tolkningar här idag mamma - you got it covered...*s* Tack för sköna dagar och fina bilder!

Kram och strax nattinatti
Anonym sa…
Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!