Härliga lata söndagar

gillar jag verkligen. Det här var en sådan - fest igår kväll och sov till 0830 ca då det var dags för frukost. Inte i det gröna trots att det var en sån härlig morgon.
Kl 11 hade vi stämt träff på golfbanan med några vänner. Phu, golf i denna värme - inte vad jag önskade mig direkt, men men. Vi spelade sju hål, då var det larm från kansliet. Naturligtvis måste jag försöka lösa problemet, det kostade mig minst två poäng!
Vi avslutade på hål 11 då åskan började mullra i bakgrunden, kaffe och glass väntade på serveringen.
Sen hem till vår poooool, jag badade, solade, badade, solade osv. Det var hur skönt som helst.
Vårt soldäck är så gott som helt insynsskyddat, så där kan man vara naturell. Härligt.
Pratade med Marit idag, det börjar arta sig med lilla Maja, hon får i sig en snaps (4 cl) på egen hand ibland och det betraktas som godkänt, men hon ska klara av åtta sådana mål varje dygn. Stackars Marit, det blir inte långa sovpass för henne.
Hon berättade att Ludvig och Anders är hos dem på sjukhuset varje dag ända till sena kvällen. Allt går hur bra som helst - det är skönt! Hon hade vissa förhoppningar att bli utskriven från sjukhuset inom en inte alltför avlägsen framtid och då kommer de väl hit till Rättvik så snart de kan. Ska bli roligt att få hem alla barnbarn, Rolf har ju införskaffat leksak åt dem, främst pojkarna då förstås. Men Maja vill väl inte ha några leksaker ännu på en tid.
Sovdags strax - godnatt!

Kommentarer

Anonym sa…
Inger, hälsa från oss.
Anonym sa…
Det var nog inte bara värmen som fick dig att stöna på banan. %->

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!