Ring 112 för helvete !!!

Har varit i Brossen under helgen med...öh...7 barn. Fick en gasoltub av svågern (P19=stor) och skulle gänga av stålhatten. Den satt som berget. Försökte med olika grejer under ca. 1h tid. Under ett försök petade jag upp gasventilen som satt innanför. Det buuusade ut gasol !! Hua! Sprang med den(40 kg) upp till parkeringen där den stod som en vätebomb och pyste. Alla ungar var som kletade mot fönstret för att se den STORA explosionen! Givetvis hände inget. Jag ringde 112 och de sade "låt det pysa klart". Men efter att jag sansat mig lite så gick jag upp o stack in en trästicka o fick igen kranen....den stora katastrofen var avvärjd. barnen var upprörda.

Idag var jag o Mats dit med en jätte-rörtång (ca. 1 m lång). Använde ett spett och denna rörtång och försökte få upp hatten men det gick bara inte....trots spett och rörtång. Jag fick lov att öppna kranen och låta gasolen pysa ut - allt enligt brandchefen. Visst hade jag haft på 556-spray dagen före!

Kommentarer

Anonym sa…
Vilka äventyr! Hade varit nåt att läsa om i tidningen idag. Men jag är glad att allt gick vägen. Hur blir det nu med kaffekokandet?
Nåja, ni åker väl till Göteborg denna vecka? Ta det lugnt med Liseberg, du såg väl att det var farligt i backarna där...
Anonym sa…
Herre Gud!!!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!