Senaste Nytt!!!

Vi har blivit morföräldrar igen, till en liten Maja!
Gårdagen började som en riktigt jäklig dag! Vaknade tidigt och tog min morgonpromenad 7.15 och kom hem kl 8, då var det dags för dusch och frukost. Hann inte med något av detta för telefonen ringde och han i andra änden av tråden sa att det inte fanns någon personal på kansliet och det var lång kö av såna som ville boka tider. Det var bara att slänga på sig kläderna, ta två kokta ägg i fickan (från tisdagen) och en makrillburk och köra som bara den till klubben för att ta hand om de spelsugna. Nåväl, det var jag som hade missat att jag gjort om schemat och satt mig själv på fm-pass ist.för em-pass som jag trodde. Allt ordnade sig och jag åkte hem efter 14. Skulle ut på fotorunda och dessutom passa på att köpa lite växter. Härlig dag för allt detta, tyckte jag, men....
i kön på plantskolan ringde telefonen och oroliga blivande föräldrar (naturligtvis)Marit o Anders berättade att det skulle bli kejsarsnitt kl 18.00 - ca fem veckor för tidigt. Dessutom hade Ludvig ramlat på dagis och slagit ur/in sina framtänder upptill och han hade ingen som kunde ta hand om honom, (iaf så som mormor och morfar kan *SSS* :-)) tror vi ) Katastrof - hem och hämta tandborsten och snabbt iväg till Sthlm.
Som tur är har Marit och Anders vänner som ställer upp, i vått och torrt. De hämtade Ludvig från dagis, gav honom tröst, mat och sällskap, samt inväntade oss som anlände omkring 21.
Då hade vi fått sms att lilla Maja kommit till världen 18:14 vägde 2400 (nåt sånt) gram och var 44 cm lång, mörkt hår och med röstresurser - hon skrek innan hon lämnat magen? - livmodern. Vad säger man vid kejsarsnitt egentligen?
Tackochlov, de mår gott allihopa, lilla Maja ligger på neonatalavdelningen kanske ett dygn till, sen blir det väl BB några dagar/veckor, och Marit blir väl där också.
Vi tar nog Ludvig med oss till Rättvik i morgon eller så, det var ju ändå meningen att han skulle vara hos oss denna vecka.
Just nu sover både Rolf och Ludvig och jag har det ganska mysigt, önskar bara att jag hade en STOR bit 86%-ig choklad! Är jättesugen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!