Krosing - kostar kosing

Idag var det CCW's cruising på stan - vi såg inte en enda bil! Lite lögn var det, vi var på 'stan' med Marit, Ludvig och Maja ett litet tag på em, då såg vi lite bilar och avgaserna började lägga sig över samhället. Men tack och lov hade regnet slutat, det var riktigt skönt. Men jag hade ingen tröja, så jag var tvungen att gå in och köpa en träningsoverall! Bra, det behövde jag.
Så åkte vi hem, köer ända från Hantverksbyn in till Rättvik, tur att vi åkte åt andra hållet.
Vi väntade leksandsfrämmande, Inger och Stig, och när de kom tog vi till apostlahästana och tog oss till stan. Där hamnade vi på Strandrestaurangen och åt en sen middag - gott iaf. Sen gick vi rundan på Storgatan och skulle så småningom knalla hemåt, men hör och häpna! Vi hittade en 'raggarbil' som erbjöd oss skjuts (trots Rolf och Stig) och vi tog tacksamt emot. Det var ju långt hem. Som tack för skjutsen så bjöd vi chauffören på saft och hans passagerare på whisky.
Nu är det kväll! Sov gott!

Kommentarer

Anonym sa…
*flinar* Där ser man! Min syrra kan fortfarande kollra bort ett gäng hårdingar! Perfekt! Det återger mig tron på mänskligheten ( och dess svagheter)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!