God fredag!

Idag har vi serverat kinamat, friterade räkor åt Rolf ½ port och kyckling med cashew ½ (åt oss vardera). Lite tallinnvin blev det också. Nu är det ishockey som gäller - Leksand ligger under med 0-1, illa illa! Åja, det finns en div I också. Då blir nog hockeybiljetterna billigare och det tilltalar en snålis som jag.
Nu börjar jag få resfeber - har inte mer än hunnit hem från Tallinn så ska jag snart iväg igen - det blir Rom den här gången. Söndagen den 22 åker jag och mina pokerkompisar till Italien. Men med min vanliga otur så är den semestern förstörd innan vi kommer iväg. Tusentals gräshoppor har invaderat staden och om 10 dagar (då är vi där) kläcks alla ägg?/larver? och det blir än värre! Jag ska inte glömma kameran, det blir säkert kanonbilder!
Idag har jag inhandlat en pannlampa. Har länge haft funderingar på hur det ska gå att ta morgonpromenader i mörkret (kl 6 är det faktiskt mörkt) nu i höst och fick förslaget idag hos frissan. Garanterat att Rolf inte vill följa mig då, han skäms säkert....
Om det är nån som undrar hur jag har det med Ola L, så är svaret att han ligger på bordet och väntar på att jag får lust! Men han finns där utifall att...........
ha en skön fredagkväll!
förresten Christina, vilket inlägg?

Kramar
Inger

Kommentarer

Anonym sa…
Har du inte hört om delkatesserna? Rostade gräshoppor? (Jag är på diet-du behöver inte köpa med några till mig!!)
Himla kul att åka till Rom. Dit vill jag! Men det är visst svindyrt!
Ha det så roligt och spela av de andra fickpengarna!*S*
Anonym sa…
jag tror det är jättemycket kolisar i hoppor! Men Ok för rostade, men levande då? Usch!
Anonym sa…
jag har faktiskt ätit 1.5 gräshoppor!
Aline hade en sjöman till pojkvän som bjöd henne på "chokladkulor med kexchoklad i". Jag åt en. Det var som kexchoklad... torrt och krispigt och chokladigt. Nästa bet jag isär.. och stod öga mot öga med en gräshoppa. Det blev inget mer tuggande,,.
Anonym sa…
Det inlägget som heter Fly-lady was here. Är det borttaget eller?
Anonym sa…
Har FlyLady varit there? Det vill jag höra fler detaljer om! Inte för att jag tror det hjälper mot röran här hemma men hoppet är ju det sista som överger en ...
Anonym sa…
nu hittade jag det! Märkligt - hur kunde du ha sett det? Låg som 'draft', vet inte vad jag gör ibland tydligen. Hmm

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!