Resfeber

snart är det dags igen - söndag åker jag till Rom tillsammans med mina pokervänner. Det ska bli kul, det är första gången till Italien för mig och jag har som vanligt klädproblem. Har varit och lånat hem ett par skor lämpliga för promenad, förmodar att det blir köp av också, de känns ganska sköna. Jag vill ju inte få skoskav...
Har ingen aning om temperatur och väder, måste packa för alla eventualiteter, men det ser väl lite fånigt ut att ha med två resväskor för fyra dagar?? eller?
Börjar förstås känna av lite förkylning, men det gör jag ju alltid när jag ska nånstans. Det är förhoppningsvis inbillning. Lite magnecyl så blir det säkert bra.
Fixade ett nytt pass förra veckan och hämtade det i häromdagen. Hädanefter ska alltid polisen få fota mig - det blev jättebra, minst tio år yngre! (Bara jag slipper personnummerskylt under, det innebär väl straffregistret?)
Idag blev det ingen morningwalk med lyse och musik. Jag låg kvar i sängen istället. Ända till 8.30, det kändes skönt. Var nämligen ledig och kände att jag behövde sova ut. Lite dåligt samvete får jag förstås, hoppas att jag kan/får gå mycket i Rom istället.
Nej, nu väntar sorteringen av mina 10000 bilder. Ska bränna ner efterhand men har en ny version av Nero och innan jag fattar nåt av det, hmm...

Hälsade på BM igår, hon mådde ganska bra, sa hon. Hoppas att hon tar det lite lugnt nu då, ...HÖR DU DET SYRRAN!!!!

Ha det gott alla!

Kommentarer

Anonym sa…
Du gjorde alldeles rätt i att ligga och dra dig imorse... det är du värd!! Hoppas också att det gjorde susen för förkylningen - vore ju trist om du blev dåligt tills du ska åka och jag kan inte annat än ha lite dåligt samvete för att ni hälsade på här i helgen. Gav väl inte dom bästa förutsättningarna för att klara sig från baciller. Men ta Magnecyl och gå o lägg dig i tid idag - det gör nog susen!

Kramkram
Anonym sa…
några "susen" blev det... *S* upprepningar tror jag det kallas...
Anonym sa…
Jaja, jag ska ta det lugnt. Men det är svårt när fortfarande mycket återstår att göra i lägenheten.

Och jag önskar dig verkligen lycka till på resan. Du har väl gått in skorna ordentligt? Annars är du illa ute.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!