så här är det

att vara mormor! Blöjbyten på nätterna, köket fullt med mat, leksaker på golvet - och goa goa kramar och pussar (nja inte så många såna förstås). Vi har Ludvig här några dagar och det är jätteroligt att få skämma bort honom litegrann. Han lindar sin morfar runt alla fingrar, och mormor bara lite. Så mycket tid/tålamod som vi ger honom har vi nog aldrig hunnit med då det gäller våra barn. Men det är bara roligt. Däremot hinner jag inte med mycket annat, FLY-ladien har semester, själv ska jag hinna med att äta som Ola säger. I morse blev det stekt ägg, ett pkt bacon och en tomat. Faktiskt mycket godare än gröten som de andra två fick att äta. Sen blev jag tvungen att koka om lingonsylten och tillsätta lite mer socker, fick klagomål faktiskt.
Nå, nu är det gjort, Ludvig och morfar sover och jag ska fixa mig lite.

Kommentarer

Anonym sa…
Ni hann ju med ett besök hos oss också. Tack för titten. Hoppas vi hunnit packa in mer i garderober och skåp till nästa gång ni kommer.
Anonym sa…
Hm? Ett paket bacon? Allt salt kan strula till viktminskning.. bättre med färskt sidfläsk.. säger en som ätit godis hela jävla helgen!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!