Däckbyte

Hej på er igenJa nu har det gått ett par dar sen jag skrev. En del har hänt här nu då. Snön har ju kommit och halkan med den. I torsdag så var det dax att byta till de vinterdäck som brökillen var förbi med. Som tur var fick jag hjälp. Jag halkade iväg till Skålö, där Zizz står, och Kirsi skulle hjälpa mej. Vi bytte fram Och det var inga problem. Men när vi skulle byta bak så lossnade muttrarna MYCKET lätt. Sen när vi skulle sätta tillbaka muttrarna så gick det att trycka in dom. Det fanns inga gängor på dom *huvva*. Så här hade jag åkt runt med 5 lösa muttrar. 3 på ena däcket o 2 på det andra. Ja det var bara att åka o försöka hitta nya då.
Vi åkte först till en däckfirma och eftersom jag gillar att spela lite dum brud när det gäller sånna saker så blev konversationen så här:

- hej, jag försöker byta däck på min bil och jag undrar om det bara är att trycka på dom här (höll fram en av muttrarna)
- Trycka på???- Ja det gick att göra det på så många så jag tänkte att det kanske skulle vara så.
- (han tittar på muttern) Men!!! Det är ju inga gängor i!!!!
- Gängor?? Vad är det??
- Ja... Sånna spår i (han håller fram en ny mutter)
- Jaha!!! Ska det vara SÅNNA i??
- Ja det ska det. Tyvärr har jag inga sånna nya, men åk till en bilfirma. Har inte dom så kan du komma tillbaka så ska vi se vad jag kan göra.
- Okey.

Jag åkte iväg till bilfirman och den konversationen var ungefär lika dan.Men eftersom jag inte har den nyaste bilen så hade "bäst före datum" gått ut även på muttrarna. Så det var bara att åka tillbaka till däckkillen och han hittade en gammal volvo på baksidan som hade fina muttrar.

När jag frågade vad han skulle ha för dom (dom kostar ca 20 kr st annars) så tittade han lite medlidsamt på mej och sa:
- Lilla gumman, dessa bjuder jag på.

Tänk att vi tjejer kan se så dumma ut att dom går på sånt. Men vad säjjer det igentligen om killars tilltro till oss, vad gäller tekniska saker och kunskap om bilar??

Nåja ha det bra och kör försiktigt på vägarna. Och glöm inte att kolla muttrarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!