En härlig helg

Efter en härlig helg som har jag sovit ut nu. Vaknade inte förrens vid 10.30 idag.
I fredags så hade jag ju jobbat natt och sov ett par timmar på soffan medans barnen var borta. Sen var det dags att åka och hämta en kompis till Alex. Han skulle sova här hela helgen. Efter det så åkte vi hem och gjorde Tacogratäng. Mums. PÅ lördagen så skulle jag jobba mellan 11 och 20. Barnen fick roa sej själva här hemma och det gick så bra så. Men när jag satt i bilen hem så tänkte jag, F*n, vi måste städa i morgon innan vi åker (Sanna och Zizz skulle ju köras till Rättvik för prao på ranchen) men tänk, när jag öppnad dörren hemma så luktade det nystädat. Barnen hade städat, kört diskmaskinen,tvättmaskinen,torktumlaren och vikt all tvätt. Vilka underbara ungar. Dom visste att jag köpt lite chips och dricka till kvällen. Så dom dukade fram med det och skar äpplen i bkivor och strödde lite kanel på. Underbart gott var det.De tog även fram ljus och tände. Dom gjorde såååå fint. Vad glad man blir då.

PÅ söndagen så bar det då iväg till Rättvik med Sanna och Zizz. Vi installerade Zizz i Utby och hon verkade trivas i hagen där hon fick gå. Sen åkte vi till ranchen (Marita skulle visa Sanna var hon skulle rida) och sen till mormor o morfar för leverans av Sanna.

Sen när vi komhem (jag o Alex) så kom Carolina över. Det är hon som jag dansar med. Vi skulle göra en danslista till vår julavslutning (ni är välkomna) samt bränna en skiva. Men jag vet inte vad som flyg i den Jä***a datorn igår. Den bara vägrade att bränna. Error stod det så 3 skivor blev kasserade. Nåja Carolina åkte här ifrån vid 01.30 tiden och jag gick o la mej. Och när jag vaknade i förmiddags så skulle jag ju till o bråka med datorn men inte vet jag vad som hände igår, men nu funkade det utmärkt att bränna skivor.

Nu ska jag ta o klä på mej innan Alex kommer hem från skolan.

Ha det där ute

Kram

Kommentarer

Anonym sa…
Jag vet, att du är stolt över dina barn och det har du all anledning till. Ge dom en bamsekram från mig.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!