Dag 4 (Torsdag)

Sista dagen på arbetsveckan för vår arbetare... han är så nöjd med att få mat och husrum än så länge..och sen en stänkare till kaffet på kvällskvisten! Lättskött med andra ord!

Idag lyckades han såga av ett elementrör inne i köksväggen så att det började läcka vatten, det var bara att ringa rörmokaren som fick komma hit akut och laga läckaget, men det verkar ordna sig som tur var. Jag lyckades ju måla upp världens scenario om en tryckvåg som slog emot honom och vattenfyllde hela köket... men det är ju jag i ett nötskal... hihi

I övrigt har väggarna fått eldosor & gips och taket har fått vita fina skivor och rör dragna för spotlights i taket. Tycker att det har blivit mycket gjort och det verkar som om han är nöjd själv efter vecka ett.
Nu åkte han hem mitt på dagen och tog hand om min kära mamma, tanken var att de skulle iväg och spela curling men hon lyckades ju dratta på ändan två svängar under gårdagen så hon var lite mer än mörbultad i dag - stackare! Hoppas att han har lite ork att skämma bort henne en smula iaf. *S*

I mogron kommer Sis med barn hit och ska spendera helgen här med oss i det smärre kaoset, vi får hoppas på skapligt väder så vi kan packa fikaväskan och dra iväg till lekparken för lite pulkaåkning och sånt... vi får iaf. träffas och umgås och det är inte fy skam... ska bli mycket trevligt tycker jag även om vi har en del "ToDo" inför måndagen då pappa kommer tillbaka...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!