Härliga söndag

Idag vaknade jag relativt sent efter en mycket orolig natt. Satt vid datorn mellan 03.30 och 06.30... jag drömde nåt obehagligt och sen var det omöjligt att somna om. Då blev det lite kodknack på klubbens hemsida. Man har sina ljusa stunder på natten.
Det såg inte särskilt kallt ut när jag tittade ut genom fönstret. Ljuset från skidbacken i Gesunda lyste upp ganska väl trots avståndet.
När jag då äntligen kom upp så var det förstås S P O R T på dumburken. Då måste man ju kolla, skidskyttestafett, Sveriges försteåkare ramlade och sen var all spänning borta tyvärr, OK de åkte upp sig till sjunde plats men men... Sen kom ANJA, måste skriva med versaler! Många har räknat ut henne i vinter, men nu har hon visat att hon fortfarande är stjärna - hon är BRA!!! och hon vann ju sitt tredje VMguld idag - Bravo tjejen!!!!
ACO, vår andra guldtjej men i skidskytte har ju fått vika sig för 'hulken' (magsjuka) men vi vet att hon är kanon när hon är frisk.
Äntligen ledsnade vi på tv-tittandet och efter en sen lunch tog vi vår nyinköpta skoter och åkte en tur på isen. Härligt och stor tur att vi hade hjälmar med vindskydd, det är kallt trots att termometern visade -4C bara. Ner med visiret och upp med en sjal för hals o haka, då gick det alldeles utmärkt. Vi avslutade med att åka till centrum och köpa ägg och kaffebröd. Enkelt.
Nu är det strax biotajm (om jag pallar för det), kampen står mellan TV4 och 5:an. Nåt blir det i alla fall.

Kommentarer

Anonym sa…
Synd att jag inte såg er. Jag var ju i krokarna jag också. Det måste ha varit en härlig syn att se er på Domusparkeringen med scotern.
Anonym sa…
Ja, ska man behöva skämmas - ni hade väl inte fulmössorna på er?! ;o) hi hi - KRAM - Kul att höra att ni har kul o hittar på tok!
Anonym sa…
nix, vi hade hjälmar (ingen kände igen oss, var lugn)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!