Härlig måndag

var det idag! Jag jobbade några timmar på förmiddagen och sen var det dags för oljemålningen. Skitkul, även om det går lite knackigt med färgval, blandning osv. Men det är skoj. Och jag har faktiskt målat lite inglar också, i akvarell förstås. Det tar sig, sa mordbrännaren när det rök ur skorstenen. Kan bli nåt annat än datorn ibland. Speciellt sen jag kommit på att jag är en urusel fotograf också...
Nu är jag gräsänka igen, Rolf har åkt till Sandviken för att 'hämta hem verktygen' och göra det sista innan de får klara sig själva. Det skulle de nog ha gjort ändå, men han tycker väl att det är kul. Och jag är ju nästan aldrig hemma.
Dessutom ringde han idag och berättade att han beställt resa till Tunisien nästa fredag. Så nu är det dags att putsa av golfklubborna! Härligt! - MEN han överlät till mig att betala!!! Det är ju mindre kul, alla vet väl hur ekonomisk jag är.

Kommentarer

Anonym sa…
Och jag som frågade vad jag kunde ge honom som betalning. Hade kunnat tagit den i betalning från oss då?! Fast det kändes ju lite dyrt om jag ska vara riktigt ärlig... ;)

I övrigt så är han toppen!
Anonym sa…
Låter härligt med Tunisien.
Kom i morgon (tisdag) och berätta mer över en kopp kaffe när du slutat jobba.
Anonym sa…
Ja herre gud syrran - börja inte sätta ribborna alltför högt nu! Vi som vill bygga ut... ;o) Ska de bjudas på en resa så kan det räcka med en till Kupolen... För där finns väl JULA?! Annars kan du väl bjussa på en resa till Stockholm, har hört att det är rätt fint där!!
Anonym sa…
snåljåpar!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!