Buuuuuu....



Nu blev ni rädda i alla fall!


Ta't lugnt, det är bara jag! Och det är inte tarmarna som kommer utan en liten rar basillusk - har förhoppningsvis fått botemedel idag. Andra ögat ser bättre ut, det är bara illande rött, men som sagt, inga tarmar där heller, bara blod!
I morse när jag efter ett antal tvättningar av högerögat för att överhuvudtaget få upp det utan att varenda ögonfrans följt med så såg jag TARMARNA! Iiiih, hjälp!! Kvickt upp för att få liv i käre R som sov så sött. Tycker du vi ska på akuten? var min första fråga. Han slängde på sig kläder och så for vi. Varken han eller jag har sett nåt så förskräckligt nån gång. Väl i Falun fick vi förstås vänta. Blev skickade på ögonjouren från akuten, där glömde de bort oss en timme först. Som tur var påminde jag dem, reaktionen kom; ojojojdå! Sen tog det en timme till - phu! Själv kollade jag stup i ett om jag hade nån syn kvar på ögat. Jodå, men suddigt. Tack och lov.
Nåväl, det kom en doktor Ulrika som stack pinnar i både näsa och öga på mig, lyste med lampor och fixade slutligen till ett recept på ögonsalva åt mig, som säkerligen skulle göra mig ok igen.
Kvick hemfärd för frukost, njae det blev väl hellre lunch, men gott var det i alla fall.
Och nu vet jag - när ögat ser ut som en bullig kudde med knappen i mitten så är det inte på väg att spricka, det är en bacill. Ingen fara heller tydligen. Men i morgon blir det solglasögon på jobbet, rejält svarta!

Kommentarer

Anonym sa…
Men hu då!
Anonym sa…
Det var det jävligaste jag sett!
*S* snacka om att supa så ögona blör...
Anonym sa…
Ja, jag hoppas att jag inte ärvt ögonen från dig.. *S* Här är det nu 40.7 i feber för E - känns inte bra! Rådgivningen säger bara att vi ska ge honom IS - superenkelt med tanke på att han inte vill ha något alls... något stöd fick jag inte riktigt där heller...

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!