god morgon

har varit barnvakt sedan igår em till Ludvig och Maja. Inga problem, mat, napp och sova så är det helt OK för dem. Förstås, L vill vara i lastbilen, åka traktor, ro båten, va i sandlådan men det är OK det också. M behöver man bara hålla handen så hon får gå, så är hon nöjd. En kaka ibland också förstås. De vaknade ganska precis 6.45 i morse, så då hoppade vi upp för att koka gröt åt dem. Före kl 8 så var M färdig för förmiddagssömnen och L sitter i fåtöljen med napparna, ser på barnprogram och halvsover. Rolf han sover också. Detta ger mig lite tid för mig själv, skönt!
Vädret är utomordentligt fint i dag också, hoppas det håller i sig. Har inga direkta planer för dagen, att slappa är inte helt fel heller. Vi får se..
I förrgår beställde jag golfresa (för tjejer) till Tunisien i slutet av oktober och i slutet av sept nån gång ska vi nog åka till Grekland men då får R följa med. R skrämde mig häromdagen och sa att sommaren snart är slut - och han har ju rätt! Det gjorde att jag fick ågren och för att förlänga den här underbara årstiden lite, så är väl en solresa helt OK.
Vad bygget anbelangar så framskrider det enligt planerna. Golvet är isolerat och vi har fått hem golvskivor för golvvärmen. R ska öppna in till hallen inom kort. Ska bli spännande. När allt är klart har vi plötsligt TVÅ rum som vi inte direkt använder, bibliotek och gästrum/ateljé. Låter nåt va?
Kram

Kommentarer

Anonym sa…
Tänkte komma upp nästa helg..*S* Kan ni syskon komma överens om vart vi ev kan sova?
Anonym sa…
Gunilla: Ni får gärna ta vår stuga över helgen. Vi ska nämligen till Stockholm. Åker på lördag fm och kommer hem på måndag em.

Inger: Ska du slappa? Det kan du väl göra här? Med barnen naturligtvis, om de är kvar. Roger kommer hit om ca en timme och ska bara fika. Se´n åker han med husvagnen söderut.
Anonym sa…
Hmmm...känns som helgen som kommer är hemvändarhelg... kanske får komma vi med då.. har ju sommarrummet att bo i så det ordnar sig nog.. eller vad säger du mamma?! Nu ska jag återgå till fönstermålning, sista dagen innan en veckas gästspel på jobbet../Anna
Anonym sa…
*S* vi kan låna eran lägenhet!!!
Låter mycket bättre än att sitta i Molnbyggen! Vi vill träffa folk- inte mygg!
Synd ni ska till sthlm!
Anonym sa…
Tänkte inte på de´.

Glöm vad jag skrev i kommentaren på min egen blogg.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!