Maja Vilhelmina Elisabet

Maja är döpt i Siljans vatten!

Vi hade tumme med vädergudarna. På lördagsmorgonen sken solen från en molnfri himmel och det var varmt och behagligt. Precis som vi ville ha det. Vi hade ändå räknat med att det kunde bli dåligt väder så partytältet sattes upp på gräsmattan på fredagen, stolar och bord lånades från badet här i byn. Allt för att kunna hålla dopkalas för ca 40 gäster varav ca 12 barn. Marit hade planerat och fixat, bakat och lagt ner jättemycket jobb. Tom så städade hon bänkarna i mitt kök, så nu hittar jag ingenting! Tusen tack för det, Marit, det blev så fint.
Som tur var så kom Anna redan på torsdagen - hon är en riktig pärla - och hjälpte till med fixandet! Tjejerna gjorde dagen till en minnesvärd dag. Festföremålet själv var som en liten prinsessa och glad som en lärka.


Linda, Sara och Mariana sjöng så vackert under dopet och så gjorde även alla gästerna. Prästen med föräldrar och faddrar sjöng lite fortare än oss övriga så det blev liksom lite kanon och det gjorde det dubbelt så vackert. Alla barn roade sig kungligt på olika sätt, men jag tror inte att någon hade tråkigt.
Måste också tillägga att Maja firade sin ettårsdag på torsdagen!
Dagen avslutades med grillning och det kom även lite regn, men vi hade som sagt tur med vädret. Idag söndag har det inte alls varit lika skönt.

Kommentarer

Anonym sa…
Oj så fint det ser ut.. och så ledsen jag är för att jag inte kunde komma...
Jag är familjens frånvarande svarta får...
*shit!* Och nu har vi gäster i princip hela veckan. Få se hur det ser ut i helgen...
Anonym sa…
Det var verkligen ett fint dop. Tack för det.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!