en segdragen rackare

min bild från Njupeskär. Den kanske är lite för stor för bloggen. Klaga så tar jag bort den.
Idag har jag bestämt att sommaren går mot sitt slut, jag har tagit in mina orkidéer från sommarvistet. De har mått jättebra därute, nästan alla bär knopp - ja inte brudorkidéerna, de har tappat många av bladen och de som är kvar har svarta fläckar, nästa år får de vara inne tror jag!. Men övriga, det var rätt medicin för dem men min pyttelilla 'flaskorkidé' från 2000, den har muterat till vitmossa tror jag - hittar den inte! i vitmossepåsen. Måste ta fram dubbla glasögon...
Under veckan var vi till Idre för golfspel. Som ni sett av min bild på Njupeskär så var det första stoppet. Jag är fortfarande överraskad över att det var så otroligt mycket människor där, trodde vi skulle vara ensamma ute i 'vildmarken', men icke! Fint var det ändå och väl värt att vandra de där kilometrarna för. Skulle önska att jag gått ända upp till toppen av fallet, men det var ytterligare 3,5 km (åt vardera hållet) och det var minsann inte plant, nej en rejäl brant upp dit. Sen blev det Idre fjäll och huset vi hyrt (vi var nio personer) och gemensam middag på kyckling och potatissallad. Trevligt förstås och sen kortspel för damerna och bastu för herrarna. Onsdagen spelade vi golf och jag vann! Kul - jag spelade faktiskt jättebra. Torsdagen var också den vikt för golf men då regnade det så vi valde att åka hem istället. Lika så bra för då blev det lite jobb för mig, lottning till KM mm. Synd att jag inte kan spela då jag tydligen har vilat mig i form, men vi ska till Sandviken idag.
Ha det gott!

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis till bra spel. vi försvinner till Åland på några dagar. Hej då.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!