Lyckan kommer lyckan går..

I förrgår kraschade min dator! Efter lång tid (säkert över ett år) som den blåskärmat, startat om utan hjälp, vägrat att starta, ja massor av krångel, så la den av helt. Jag trodde jag fått ett gammalt virus 'sasser' som gjorde att inte windows kunde öppna. Därför blev ett besök hos datadoktorn ett måste. Nu visade det sig att det troligen var en krasch och idag ska jag få hämta den. Ska bli kul att se om den är annorlunda. Förstås hade jag inte bränt ner mina bilder på CD så jag har väl närmare 8-10000 bilder (massor av skräp) som jag oroar mig för. Men han skulle tanka över dem. Nu ska jag i alla fall inhandla en lös hårddisk (Clas Ohlson 995,-) som jag kan ha som bildbank. När jag får pension (om 2 år????) ska jag sortera bilder och slänga allt skräp.
Idag blir det golftävling för R och mig, sen efterföljande middag på klubben. Vädret är ialla fall härligt även om det blåser lite mycket. Håll tummarna för oss, det är fina priser! Men ingen mer bordsgrill (se kommentar på Marits blogg)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!