Idag är det synd om mig

jag har nämligen varit hos tandläkaren och dragit ur en tand! Blää, nu blir det soppa för mig i framtiden. Den där som gav mig på nöten för några veckor sedan skulle ur i dag. Jag tyckte det var onödigt, men fick inget medhåll av de tandläkare jag mött. Nåväl, jag tog mod till mig och gick dit. Det var absolut inte smärtsamt att ta ur den och när jag fick se 'varpåsen' som satt i baken på roten då blev jag glad att det blev gjort. Hon (tandläkaren) hade aldrig sett en så stor varpåse. Usch och tvi så äckligt! Men orsaken var att roten var spräckt längst ner i botten och att gå med en sån inflammation kan orsaka många olika problem, hon föreslog stroke, infarkt, proppar i lungorna...
Så nu är det färdigskrattat! Men ont gör det inte i alla fall.

Kommentarer

Anonym sa…
Stackare. Det är verkligen inte trevligt med tandvärk.
Jag måste nog själv boka tid. Har fått ilningar lite då och då. bäst att få det översett innan Thailandresan.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!