En alldeles vanlig dag

Jobb som vanligt från kl 9.00. Det känns faktiskt lite lyxigt att inte börja förrän kl 9 - då kan jag ju sova till 7.30. Den här natten har jag sovit faktiskt 9 timmar! Det är nästan dubbelt mot vad jag brukar göra. Jag behövde nog det efter helgen i Tallinn. Första båtnatten gungade det ganska mycket och jag låg i den hårda sängen (=soffan) så då sov jag inte många timmar. Det blev bättre på hemresan - lugnt och fridfullt. Staden är mysig, åtminstone i Vana Tallinn (gamla Tallinn) innanför murarna. Många fina motiv skulle man kunna fånga där, men då ska jag gå själv. Känner ju att jag hindrar 'promenadfarten' med kameran i handen.
Skillnaderna mellan folk är stor där, det fanns tiggare och tanter som gick på gatan och sålde vantar och sockor. Sen berättade chauffören att en nybyggd lägenhet om 156 kvm inne i stan, kostade 24000000 kronor, svenska sådana (24 milj!!!)
Då måste det ju finnas de som har dom pengarna. Hantverkare hade mycket bra betalt, funderade starkt på att hyra ut R som plåtslagare ett tag. Såg i tidningen idag att en man tänkte starta ett bemanningsföretag med pensionärer 'Hyr en pensionär'. Varför inte? säkert en bra idé.
Igår gick jag min promenadrunda, måste sätta igång igen. Har lovat mig själv att se till att det blir av varannan dag... Ska väl kunna klara av det den här veckan, nästa blir det förhoppningsvis varje dag, då blir det golf i Tunisien om inte hela Afrika är översvämmat förstås.

Anna! Jag har gjort det!!!

Ikväll blir det hockey, Leksand - Västerås. Då tar jag teaterkikaren med, måste kolla in Thornberg - han är för söt!

Kommentarer

Anonym sa…
H Ä R L I G T!!! Behöver inte säga nåt mer... Kram till dig mamma
Anonym sa…
Gjort vad??? Nu blir jag nyfis!!!!!
Anonym sa…
Äntligen!!!
Anonym sa…
VADDÅ??????
Anonym sa…
Håller med Kicki - VADDÅ?!?!?
Anonym sa…
Haha, jag VET!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!