Äntligen

har jag nog hittat felet på min dator! Har haft den inlämnad igen, men han (andreas) påstår att den går klockrent. Inga konstigheter. Resultatet blev då att något måste vara fel i ansluten hårdvara. Fick låna ny mus och tangentbord, åkte hem och installerade de delarna samt skärm och internet. Startade upp datorn och den stängde ner och startade om som vanligt igen! Precis lika som förut alltså. Hade då förhoppningen att det skulle vara modemet som strulade så i morse startade jag upp den utan anslutning till nätet. Precis lika igen! Enda skillnaden var att den startade om tre gånger innan det blev OK. Slutsats? Skärmen! Och det har nog varit fel ända sen jag fick den, kan då konstatera att man ska klaga direkt, då har det gått på garantin, nu får jag väl kosta på en skärm själv eller stå ut med knasigheterna. Förmodar att det inte kan skada datorn i alla fall.

Idag ska vi på roddklubbens årsmöte med middag och bowling. Sorgligt att klubben för en tynande tillvaro med svårigheter att få aktiva roddare och därmed också styrelseintresserade. Men det klart, inte många som vill svettas och få skavsår i baken numera. Och eldsjälarna blir för gamla eller får barn eller nåt sånt.

Igår var vi på ishockey förstås. Leksand tog hem segern igen och målvakten Eddie the Eagle, lyckades återigen hålla nollan. Klubbrekordet lyder numera på 238 min 50 sek! Han är lugn och trygg i målet, måste inge respekt hos motståndarna (allsvensk spelare ska göra mål på världsmålvakt!) och dessutom spelar LIF säkert i försvarsspelet. Borde bli kvalserien för laget i alla fall.

R har satt gipsskivor i lilla rummet, 'biblioteket' och snart ska väl också det vara klart för tapetsering. Ska bli spännande att se hur färgen vi valt kommer att se ut. Jag är iaf nöjd med de andra rummen, än så länge. Men jag ser fram emot att få allt på plats och se slutresultatet.

Nu är det frukostdags, annars hinner jag ju inte med lunchen *hihi*

Kommentarer

Anonym sa…
Tänk att det ska krångla så där. En miniräknare krånglar ju nästan aldrig. Och inte behöver man begripa så mycket heller om vad som sker innanför det svarta (oftast) skalet. Det funkar ändå! Jag ser fram mot den dag då datorer är lika lätta att handskas med.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!