Äntligen!

har jag fått ändan ur vagnen och varit till läkare. Det är 10 år sen operationen bara om nån vecka och det är väl på tiden med en koll. Som vanligt kommer man på vad man skulle ha frågat om när man kommer hem. Nu blev det ju bara prat om den här läkemedelstesten och prover tagna för denna. Vet bara att mitt kolesterol är jävligt (hans uttryck) högt men att det ska vi komma tillrätta med (också hans uttryck). Har fått ett rosa piller till att börja med. Nästa besök är den 27 nov. Övriga värden är helt OK utom triglycerider, men de är ändå inte så höga som för 10 år sen. Och det är ju bra! Men jag måste nog kontakta honom igen för jag vill ha medicin Ranitidin för min mage, jag påtalade det men det blev ju avglömt förstås. Ett litet piller för mitt minne vore inte dumt heller.

Kommentarer

Anonym sa…
jag har också mkt kolesterol."olja i ådrorna", sa kinesen.. Men är det farligt?
Det är triglyceriderna som inte är så bra, sägs det, men har man högt av LDL så ska det kvitta? Jaja....
Skönt höra att du mår bra ialla fall.. fast du är försurad. Det är jag med. Spelar ingen roll hur jag äter. Min kropp kräver kalkning av nåt slag.
Annars svider det utav bara den i magen.
Anonym sa…
Så skönt att du äntligen kom iväg.
Vad är det för aktiv komponent i de rosa tabletterna? Jag har ju gått förbi det provstadiet men glömt att anteckna vad de tabletterna bestod av. (du vet, min vanliga nyfikenhet).

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!