Gissa vem jag är!

ett halvt århundrade sen, en hel evighet.... Jisses så gammal jag är!
Sommaren 57 så slutade jag sexan, vuxenlivet - haha - började, trodde man då. Kortet togs vid avslutningen utanför kyrkskolan. Skolan som hade utedass, en hel lång rad, med bruna dörrar, gymnastiksal högst upp med vackra fönster där det var roligt att leka skeppsbrott. I källaren var matsalen där mattanterna serverade rotmos och fläskkorv, gottgottigottgott, och vi satt vid långbord på träbänkar utan ryggstöd. Jag tror att vi fick välsigna maten också, i alla fall så sjöng vi en psalm varje morgon i skolsalen och jag minns att jag fick sitta kvar någon gång och lära mig en psalmvers utantill. Men inte när Börje var min lärare, han kom efter klassens revolt mot den gamla uven Dufva. Vilket lyft!
Idag är där Folkmusikens Hus och de har toaletter inomhus.

Kommer ihåg namnet på de flesta av mina klasskamrater. Men mycket sällan så träffar jag nån av dem. Lillemor är bosatt här i Rättvik liksom Lars-Ivar och Kalle. Britt ser jag ibland också. För längelängesen så fick jag höra att Anders, som jag lekte ryska posten med, hade gått bort. Annars så tror jag att resterande är i livet. Den lilla killen längst till höger är numera skäggig och knappast lika söt idag! Magister Börje brukar jag fika tillsammans med på vardagförmiddagarna, det är han som brygger kaffet på jobbet. Det är också honom jag har att tacka för kortet. Vi kom också till klarhet om att en kändis gick i min klass. Charlotte Cederschöld heter hon numera men på den tiden Margareta L. Men hon är sig ganska lik.
Nå har ni kommit på vem som är JAG? B-M, du får inte gissa, du vet ju!

Kommentarer

Anonym sa…
tja.. jag vet!*S* du är dig lik!
Anonym sa…
du är dig rätt lik - var inte så svårt... Kram A
Anonym sa…
Den sötaste är ju du. Så det kan inte vara så svårt att gissa.
Anonym sa…
Du var den första jag såg!!! Jättefin! De säger ju att jag är lik mor min så det var ju tur! ;o)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!