Igår söndag

blev det en tripp till Ikea för att inhandla klädförvaring i sovrummet. Det blev en vit Pax, br 2 m med spegeldörr och vit dörr. Klädstänger och div korgar för förvaring av tröjor och underkläder oxå. Dessutom en galvaniserad tunna med lock för flaskor och burkar som vi ska förvara på altanen. Skulle kunna vara bra, iså fall blir det två till, för returburkar och plåtskrot. Vi avslutade turen med besök i Sandviken, där Marit med familj också dök upp. Väl hemkommen lastade vi bara av inköpen (tungt som 17) för att sedan slå oss ner framför TVn och en svensk kriminalare.
I morse vaknade jag vid 7 och passade på att ta min morgonrunda - ca 40 minuter. Kändes skönt att ha klarat av den saken. Kl ett ska jag på oljemålningen, få se hur det är med inspirationen då. Ett höstmotiv kanske? Har ju fixat ett vinter och ett naket redan.
Från det ena till det andra. Gläder mig åt -7 hg sen hemkomsten från Tunisien. Och då gick jag faktiskt inte upp nåt den veckan. Kan det vara golfen som gör det? Hörde igår om en kvinna som gått ner 40 kg på ett år bara genom att separera (inte nåt för mig förstås) och ha barnet och bilen! varannan vecka. Barn- och bilfri vecka gick hon till och från jobbet, 3 km i vardera riktningen. Klart att det blev kanske annan kosthållning också när hon var ensam, bra gjort var det ändå. Så nu tänker jag iaf försöka gå varannan dag - helst 10000 steg, men min runda är bara 5000. OK så länge, få se sen.
Jag kikar lite på viktklubb.se, inte riktigt sams med procenten, men försöker hålla kcal inom önskad gräns. Jag är inte alltför strikt förstås, så det kommer väl att gå långsamt.
Ska göra lunch nu, är hungrig!

Kommentarer

Anonym sa…
-7hg! Och du har bara varit hemma en vecka! Det var inte dåligt!
Garderoberna var snygga, förresten, och jag gillade verkligen den gula färgen i sovrummet.
Ska bli kul att se i dagsljus hur det blev med den grå färgen också. Spännade!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!