Söndag igen


och vi har varit på utflykt. Den här gången skulle vi leta snö - Sörskog nästa, där är det nästan snögaranti. Och visst, det var det. Inte mycket men ca fem cm fanns i alla fall och för en fanatisk skidlöpare är det nog tillräckligt, med rätt valla förstås. (Gräsvalla?) R hade förstås inga skidor med utan det var bara koll. På väg därifrån kom vi till en skylt 'Julmarknad' - mitt på skogen, men det var några marshaller tända så vi svängde av på en snöig halkig skogsväg. Jodå, en bra bit in i skogen hittade vi en fäbod där det var tomtar och ljus och bullar. Jättetrevligt! Vi tog en tur bland stugor och stånd. Det gav lite julstämning faktiskt. En tunnbrödskaka och varsin varmkorv blev inhandlat. Sen vände vi hemåt och tog vägen över Brossen, var faktiskt till lillebrors stuga och tittade. Det var längesedan.

Väl hemkomna väntade lutfisk, smakade himmelskt!

Och lagom till kaffet kom broder Stig och min namne och uppvaktade med chokladkartong och blomma.
Måste också berätta om gårdagen! Allt blev klart i lilla 'bibblan', R målade grundfärgen och jag åkte till färgaffären för att inhandla färdigfärgen. Vi hade ju bestämt! Men nyansen blev inte helt enligt provet beroende på olika färgmärken men oavsett detta så blev det BLÅBÄR OCH MJÖLK - hiskeligt faktiskt! Så nu är det bara att försöka bryta om färgen till en acceptabel nyans, men vi måste ju utgå från den färg vi har fått. Ska bli kul att se resultatet i morgon.
Bild kommer kanske...
Och för att ta all shit, så låter min dator konstigt igen. Törs inte använda den utan R och jag får kriga om laptoppen. På tisdag ska jag se till att en ny processorfläkt installeras. Alldeles säkert är det den som har krånglat hela tiden för den gör ju omstarter nu också. Men internet går bra med nya modemet - tack och lov!

Kommentarer

Anonym sa…
Gratta Rolf!!
Jag har banne mig brainsläpp så fort det handlar om födelsedagar.. men önskar alla allt gott- bara jag får veta nåt!!
Blåbär o mjölk låter hemskt!! Påminner om när jag målade sovrumsdörren så den såg ut som insidan av locket till en pizzakartong!!
F r u k t a n s v ä r t!!
Det gick att rolla skiten vitt!!!! *Tips bara*
Anonym sa…
Himmel!!!!!!
Det glömde vi!!!! Och vi som var ändå var ute och åkte!!!
Men ni hade ju huset fullt av folk ändå. Vi kommer en annan dag.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!