En dag som alla andra


har det varit idag, frånsett att jag fick bakelse till förmiddagsfikat och en Mozartkugeln till lunch, mer bakelse till eftermiddagsfikat och sen faktiskt lite mat också! Inte så nyttigt, men så har jag också fått äta flera Novalucol.
Julen närmar sig med stormsteg, jag efterlyser en tomte - känner nån sig manad så är han/hon välkommen på julafton kl 16.00. Det är fria drinkar till den vänliga själen. Och han/hon behöver inte komma genom skorstenen heller, dörren är helt OK.
Idag har jag gravat laxen och lagt in sillen, i morgon väntar jobbet först och sen ska gästrummet städas/röjas. I övrigt verkar det ganska lugnt, tänker inte göra några större arrangemang. Är så nöjd med disponeringen av rum/möbler att det känns julfint redan. Men det klart, man blir ju hemmablind.
Apropå fint, visst är det underbart vackert ute! Jag blir alldeles salig, problemet är att det inte går att fånga på bild trots att jag försöker och försöker. Men jag njuter när jag gör det så att säga.


Nu väntar sängen - klockan ringer strax före sju i morgon!

Kommentarer

Anonym sa…
Ring Pasi. Han är hustomte hos oss och ska förresten "tomta" hos lillebror.
Ring så får du hans tel-nr.
Anonym sa…
fina bilder!! Vilken vinteridyll ni har just nu
Anonym sa…
på nedersta bilden skulle jag nog tagit med "färre grenar" och fokuserat på opalskimret vid horisonten istället.EN gren hade visat rimfrosten- men det ska vara en perfekt gren*S*
Det är med foto som med akvarell- det är det vita, rena, som gör motivet, har jag fått lära mig..
Hur tänker du? Byt åsikter?
Anonym sa…
Fick du tag i någon tomte?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!