Vad har hänt?

Eftersom jag upptäckte att ni funderade över mitt inlägg så ska jag försöka förklara utan att bli långrandig... problemet är rätt omfattande trots att själva problemformuleringen får plats på en rad..
Jag har lyft frågan man kan anställa mig som tjänsteman eftersom det är TJM uppgifter jag utför.

..nåja, nästan en rad iaf. ;o)

Man kommer nu med den ena förklaringen, märkligare än den andra....som handlar om att man ger sig på min person, säger att mitt dåliga självförtroende och sätt att vara är anledningar till att jag inte är kompetent nog att göra om mig direkt utan det enda och möjliga sättet att göra detta på är att annonsera ut min tjänst och att jag sedan får söka om den under samma förutsättningar som alla andra sökanden. Hur stor är sannolikeheten med dessa vetskaper ifrån min chef att jag får tjänsten? För egen del känns risken väldigt stor till att jag förlorar det arbete jag har och att jag återigen hamnar med skiftgång...och allt för att jag frågade om möjligheterna och därför att jag anser att man skall vara anställd för de uppgifter man utför och inte för den utbildning man har?! Håller någon med mig?

Hur jag än vänder mig binder jag ris åt min egen rygg... så det är varför jag är TRÖTT & LESS....

Nu är det nattinatt...

M! Smittade du mig över telefon igår? Förkyld som bara den idag....

Kommentarer

Anonym sa…
låter som en trist situation.
Jag tänker inte råda dig alls.. men undrar hur det ser ut med jobb i hemstaden? Det är ju faktiskt hyfsad konjunktur just nu. Men jag fattar också om det känns jobbigt att börja om nånstans.
Har full förståelse. Jag tillhör också de som inte vågar.. som vet vad jag har .. inte orkar..
Anonym sa…
Jag instämmer med G. Vilken sits! Verkar som om du har en urdum och vankelmodig chef. Och mot dumhet står man sig slätt.

Jag skulle nog nosa på andra jobb, i alla fall.
Anonym sa…
Japp, men G i min hemstad är jag redan... om du nu inte syftade på R förstås...

Sen är jag ju en kämpe så jag ger mig väl inte förrän jag går som segrare på något sätt ur den här kampen...jag anser ju inte att jag blir behandlad rättvist och sjysst.. men men...

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!