åsså blev de torsdag!

Ledig från golfen men jag hade ju andra förpliktelser idag (momsen) och det fixades fram till kl 14. Hem för lunch, 2 ägg+ ostbit och sen kvickt till frissan. Det är dyrt att vara gammal oxå. Det kostar multum att hålla undan silvret. Men jag kände mig som en golvmopp, en gammaldags en med mycket lurv, såg ut som en sån också innan men nu blev det ju OK. Är det bara hos frissan man får mindre för pengarna? Jag menar, håret blir ju mindre....

R har åkt till norra grannkommunen för att titta på ishockey, Mora-Djurgården. Jag valde att stanna hemma då jag stressat runt hela veckan. Då kan jag sitta här och picka på datorn utan att ha dåligt samvete. Och jag trivs så jäkla bra här hemma! Vardagsrummet blev helt annorlunda när bokhyllan bytte rum, och det lilla rummet blev kanonfint. Vi använder det sällan, men när barnbarnen kommer så får de hälla ut alla leksaker där och det är inte fy skam. Sen får vår dubbelmadrass plats också, så nu har vi möjlighet att husbärgera minst fyra personer utan att det blir krångligt. Det märktes inte minst på julaftonen då alla sov över.

Nu vill jag att texten ska hamna nedanför bilderna, men det vill inte 'spöket' därinne! Kanske löser det sig såsmåningom... jag tror att det funkar!
Vad jag ville tillägga är att de här korten är tagna med min gamla kamera, Camedian, och jag tycker den är jättebra för den är ljuskänsligare än de objektiv jag har till Konican. Därför blir de skarpare också, dessa är tagna utan blixt, vilket jag tycker är bättre.

Nu ska jag försöka få till min semester-DVD, har kommit en bit på väg vad gäller programmet, men jag måste fortfarande testa och ibland läsa Help-center, men det är förstås på engelska och jag är från Dalarna! Jag gruvar mig lite, för igårkväll hade jag fått till det jättebra, sen började jag krångla med menyerna och då hängde sig programmet! JAG HADE INTE SPARAT!!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Den där bilden på tulpanerna är verkligen läcker!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!