Gråväder

Idag är det - som vanligt - snö, nästan varmgrader, grått, lite trist! Har lite ont i halsen och lätt snuva men har ändå varit på jobbet på förmiddagen. R kom ångande vid lunchtid, åkte och handlade sallad på ICA och när jag hade fått full koll på löner och ag-avgifter och ätit, så åkte vi till Ottossons möbler för att kolla fåtöljer. Vi ska nämligen ha två nya med snurr, skinn ska det va också. Men våra rumpor är olika så vi vill ju inte ha samma stol förstås. Priserna varierar från 5kkr till 11kkr. Sen ska vi välja färg också! Det är inte heller det enklaste... Nja, jag har lagt allt på is några dagar, men R är ivrig naturligtvis. Ottossons hade inte något att välja på, det verkar som om de lagt mera energi och utrymme på inredningsdetaljer såsom plastblommor och liknande. MIO i Mora och Söderströms i Rättvik har vi kollat och de har väl lite som kan passa.

Jag har läst en hel massa böcker sen jul! Den senaste (fick jag i present på födelsedan) heter Busters öron och var en annorlunda bok men mycket bra. Dessutom har jag plöjt Stieg Larssons sista (en riktig tegelsten) och en annan som jag gillade jättemycket - Berlinerpopplarna! Minette Walters Blomsterkronan har jag också läst. Men gissa om ögonen blev trötta av allt detta! Jag ser fortfarande dubbelt på höjden. På tal om Stieg Larsson så undrar jag om det inte kommer en 'fyra' och 'femma' också? Har nån hört nåt?

Såg på Taltrastens blogg att hon har lämnat landet! Inte utan att jag är avis, men jag tror att det är stora översvämningar i Australien så jag hoppas att hon har simdyna med sig. BM o Ch är ju snart på väg också...

Kommentarer

Anonym sa…
Hoppas verkligen du har rätt om två böcker till från Stieg Larsson.

Kan du inte vara snäll och lägga upp det här kommentarsfönstret som ett pop up-fönster? Så jag kan kolla tillbaka på inlägget och dra mig till minnes vad mer jag vill kommentera. Nu har jag ju glömt vad det var.
Anonym sa…
Jovisst, ja. Nu kommer jag ihåg! Surt sa räven, apropås Taltrasten.
Anonym sa…
En sak till. Har du inte varit iväg på synkoll än?? Pallra dig genast iväg!
Anonym sa…
Bilderna visas inte. Vet du varför? tidigare har de alltid kommit upp så fint.
Anonym sa…
Jodå, jag fattar! Men om du klickar på en av dem så är det en länk!
Ska ta bort alltihop
Anonym sa…
Varför då?
Anonym sa…
Apropå böcker: Själv har jag kämpat med Stieg Larssons tredje i säkert över ett år! Häromkvällen tog A över den eftersom det är mer troligt att han kommer igenom den. Jag har läst ca en sida i månaden - fast den sidan har jag iofs läst flera gånger! Dels pga att ögonen åker ihop när jag väl läser, och sen för att det tar så lång tid mellan gångerna att jag glömt av vad det handlade om! ;o) Inte undra på att man aldrig kommer igenom boken!

Däremot har jag sträckläst min julklappsbok från svärmor: "När livet tar slut" av Malin Sävstam. Det tog mig bara två kvällar att läsa ut den. Däremot kostade det mig 10 timmars oavbrutna tårar också! Jag hulkade mig igenom (från första till sista sidan) den fängslande men obehagliga boken där författarinnan i dagboksform berättar om hennes erfarenheter från Tsunamin. Trots att det var en oerhört fängslande bok vet jag inte om jag rekommenderar någon att läsa den eftersom den var så plågsam...

KRAM!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!