Fly Lady

har tjänstgjort idag. Det blev dammsugning och strutsfjäderdammvippan kom också fram. Sen gjorde jag ett hästjobb inne i duschen. Tog bort kalkavlagringar på listen nertill. Det sitter som 17, men med hjälp av ättika och toapapper och en tandpetare så lyckades jag riktigt bra. Just ättika måste jag tipsa Mrs FlyLady om. Det biter på mycket i badrummet.
Fick nyss besked om att korthajarna, mina kompisar, vill spela på söndag kväll. Vi ska vara här så nu fick jag ju lite huvudbry. Vad ska jag servera? Det ska vara lättlagat helst, inte för mycket och inte för lite... Får konsultera kokboken, jag har ju SÅ många att välja mellan.
Det har varit underbart väder idag, åtminstone på förmiddagen. Då tog vi en stavgång runt Utby. Tack och lov var det kallare snö och lätt packad, så att det var inte fråga om att pulsa som vi gjorde sist. Ska nog klara mig från träningsvärk den här gången.
Nu börjar magen knorra, dags för middag! Det blir karré med nåt grönt till. R vill väl ha en potatis också. Och det där med mat, det är liksom mitt bord det, men jag slipper disken.

Ha det gott

Kommentarer

Anonym sa…
Mitt förslag är naturligtvis "Grön ärtsoppa med pilgrimsmusslor o bacon"! Lycka till!

Kommer ni hit och lagar mat idag? Pizza eller kokt fisk får det bli. Skickade hem barnvakten kl 0230 i natt, m vaknade 0623 så det här blir en härlig dag! (?!)
Anonym sa…
Sno - vad ar det?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!