torsdag kväll

= slut på arbetsveckan! Har fått grillad lax (från min (golf)trofé bordsgrillen) och spenat med turkisk yoghurt. Tillbehör hollandaisesås och vitt vin! Mums - det var längesen sist.
Vad sa doktorn? Ja, inte så mycket, och jag är ju inte heller vid såna tillfällen, särskilt talför. Den där jäkla apparaten har jag bytt batterier i och nu har jag iaf inte puls på 117. Det blev 42 istället. Bltr är ca 120/80 och det är väl helt OK. Jag mår bra! Kolesterolet positivt = 3.01!!!! Är det kosten månntro? Vill gärna tro det, men det är kanske bara önsketänkande.
Väntar intensivt på att få ett telefonsamtal från Valbo om att våra fåtöljer är klara för avhämtning även om det kostar på ekonomin rejält den här månaden. Men vi har beslutat oss för att äta ur frysen vi har ute. Det kommer säkert att bli lite magsjuka o dyl, men nu ska vi försöka få den tom. Det finns hur mycket gammalt som helst där ute... Var det nån som ville ha middag???? Säg bara till så ska vi leta på nåt..
I mars, närmare bestämt den 15 (lördag) är det vernissage på kulturhuset för Rättviks Fotoklubbs medlemmar. Jag har anmält mitt intresse att vara med, men betänk! Jag har mer än 20000 bilder att gå igenom för att välja ut nåt. Tacksam för tips, ni har ju kanske sett några av dem på Flickr. Det där valet, det ska jag ha gjort före vecka 8 och det är ju snart, usch!
När det är vernissagedags så befinner vi oss i Tunisien, vi ska träna upp golfen tills det blir dags för Skåne-trippen. Tänk att det ska bli vår igen, men man förstår att det är sanning när 'solen' visar sig på TV, 30 minuter mer dag än förra veckan. Härligt!
Nu ska jag se på ishockey och dricka ur mitt vinglas. Sen blir det lite foto också kanske innan jag ska se på dansk serie på 1:an, Brottet. Verkar helt Ok, och på måndag får vi se Anna Pihl igen, det ser jag fram emot. Danskarna är duktiga på film. Undrar om det beror på språket, det blir lite tillgjort när de talar svenska. Kanske för att jag inte tror att såna äckliga saker händer i vårt gullepluttland.
(Jag ser att jag är lite påverkad av vinet...)

Kommentarer

Anonym sa…
Att vara påverkad av vinet låter som en trevlig tanke.. kanske skulle bota mitt lite dåliga humör och trötthetskänsla... Det låter iaf som ni har det rätt skönt..
Anonym sa…
Skont att dina varden ar OK. Jag blev orolig.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!