Dagen efter dagen D



och R sover fortfarande sött. Han har inte kommit på att det är sommartid ännu! Det gjorde jag faktiskt i går kväll när jag gick och lade mig. Jag tycker det är helt OK att gå upp en timme tidigare, jag vaknar ju för det mesta tidigt i alla fall.
Igår var stor dag för Leksand, kvalspel mot taggat Mora! Vi var förstås på plats och det var hög stämning från början. De lägger ner en hel massa på att 'slå på trumman' och försöka skrämma gästerna. Jag är helt imponerad av klacken, TIFO (vad nu det står för, har jag inte fattat ännu) De lägger ner ett enormt jobb på att göra imponerande installationer på sin ståplatssida - titta här!
Kostar förstås en hel massa men med så många tokiga masar som är medlemmar, skänker pengar förstås liksom publiken i övrigt. Att de dessutom orkar skrika/jubla/hejaramsor/slå på trummor hela matchen igenom är beundransvärt. Hörde att de samlades igår ca tre timmar före matchen för att ladda!

Igår hade de all anledning att jubla - Leksand vann med 2-0 efter en första period som inte var mycket att hurra för som Leksands-fan. Mora spelade ettrigt och stort och vi trodde nog lite till mans att det skulle gå åt skogen. Men det ordnade sig till sist. Kul.
Moraklacken när Leksand hade gjort sina mål - de ser deppiga ut! Men returmöte på tisdag - vilken rysare!!!


Förresten har vi fått våra fåtöljer nu, det blev helt OK tycker. Måste nog sätta sopsäckar på när barnbarnen kommer hem hit....

Kommentarer

Anonym sa…
Läder går att toka av - till skillnad från tyg!

F ö, jag förstår att gårdagen var en höjdpunkt. Grattis!
Anonym sa…
J�kla program!
N�r jag klickar p� bak�tknappen f�r att komma tillbaka till ditt inl�gg (det finns ju ingen "St�ng f�nstret"-knapp) s� kommer jag genast tillbaka till kommentarsf�nstret igen - och dessutom med inst�llningar p� inl�gget som visar att det inte accepterar �,�,�.
Jag kommer allts� inte tillbaka till din bloggsida utan att st�nga hela IE. Kolla dina inst�llningar, �r du snall.
Anonym sa…
Har kollat alla inställningar och felet måste nog vara i din dator!
Kram
Anonym sa…
Men det händer ju inte för de andra kommentarsfönstren. Är jag för snabb på kommandona, kanske?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!