tremilen

är avklarad, som vanligt jobbigt att genomföra fastän man sitter i soffan.
Ute är det regnväder, även om det är ganska ljust. Det gör ju det enklare att sitta framför tvn. I eftermiddag ska vi spela bowling och sen blir det middag hos våra medspelare. Trevligt.
Den här eländiga influensan/förkylningen börjar ge med sig. Jag har förlorat min sexiga förföriska röst och återgått till nästan normalläge. Men jag hostar fortfarande, fast mycket mindre. Hoppas jag återfår orken snart också. Är det så att det tar längre tid när man har kommit upp i +åldern? Kan inte minnas att jag varit klen så länge nån gång tidigare (två veckor nu). Dessutom har jag bitit mig i läppen - på insidan - och det känns som om det skulle kunna bli nån form av munsår av det också. Trist.
Börjar gruva mig för att packa för Tunisien-resan. Det måste väl tvättas en del och egentligen skulle jag ha gjort en tur till affären för lite nyinköp - känns som om jag inte har nåt som passar för det afrikanska klimatet (minns förra året då det var kallt som sjutton). Och min golfbag har inte varit uppackad sen jag kom hem i oktober! Undrar vad som döljer sig i den - bananhandskar! kanske? Eller mögliga regnkläder??? Gruvsamt att kolla men jag måste väl.
Vad gäller fotoutställningen så har jag valt och monterat. Fick utskrifterna av bilderna i tisdags och jag blev verkligen imponerad av kvalitén. Men det klart, skrivaren kostar visst 300000, inget för hemmakontoret förstås. Jag var ju väldigt orolig för min justering i Photoshop av bilderna då jag aldrig fått min skärm kalibrerad, men de blev helt OK.
Jag har köpt en minnepinne!! 249 kr på Clas Ohlson och 4GB. Nu kan jag med lätthet frakta ganska många bilder utan bekymmer. Största problemet blir att hitta pinnen! Den är ju så jäkla liten. Sen har jag beställt en ny kamera, kompakt den här gången - Canon G9. Men som vanligt så är jag ju osäker om jag valt rätt. Vi får se. Den ryms i alla fall med lätthet i ficka/handväska. Ska få den lagom till Tunisien. Men det är rätt äckligt med det enorma utbudet av just såna saker. Liksom datorer förstås. Jag läser foto-tidningar och där är det ideligen recensioner av nysläppta kameror, och alltid så blir jag sugen på en ny, mindre, större, mera zoom... Det är med den tekniken som med båtar, går att lägga ut hur mycket som helst.
Nej nu vill han, guben, ha lunch!

Kommentarer

Anonym sa…
Du behöver verkligen semester så du får tillbaka orken. Lycka till.
Vi ses på måndag till målningen.
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!