Summering av helgen

På fredagkvällen for vi förväntansfulla till ishallen i Leksand för att heja på LIF och hjälpa dem att säkra en elitserieplats. Men jag har aldrig varit så besviken någon gång - det var katastrofspel från våra iskrigares sida. Förlorade mot ett gäng skåningar med 4-8! Drömmen om elitserien kraschade totalt och för första gången har jag gått från min plats utan att matchen var färdigspelad. Och vi var inte ensamma om att lämna arenan. Kändes som att jag aldrig mer ville se en ishockeymatch. Men på torsdag är vi väl där igen... även om chanserna till elitseriespel är borta.
-----------
Lördag vaknade vi till strålande sol och klarblå himmel. Packade ryggsäck med fika, tog med kameraväskorna och åkte till Limsjön för att kolla in vårfåglarna. R gick medsols runt sjön och jag motsols mot Norsbro, skulle ju fota och R ville motionera. Vi träffades så småningom vid Norsbro där det blev fikastund. Smakade bra.
På eftermiddagen dök Marit m familj upp, de skulle åka till Sälen för några skiddagar men planerade att ligga över här hos oss natten mot söndagen. Det gick bra, alltid roligt att träffa barn och barnbarn.
När män och barn gått till sängs så tog Marit och jag fram instruktionsboken för att spela 'riktig' Gin Rummy. Hon vann totalt!!
Vaknade tidigt i morse - vilket innebär att jag är trött nu - för L sov med oss och han kom också upp före kl 7. Först frukost och sen tidig lunch, för fam W skulle åka tidigt mot Sälen.
Nu sover R och jag häckar här vid datorn och tystnaden har lägrat sig - ganska skönt det också!
Egentligen har jag inte tid att sitta och leka med mina bilder för jag har konstaterat att jag har massor att göra innan vi åker till Skåne! Men det är ju så roligt, och söndag är väl vilodag, eller hur????

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!