Dagens

Mors Dag! Jag blev inviterad till en Blg-resa för besök på Jula, ja det var inte så dumt, jag köpte iaf ett nytt plastlock till micron. Sen blev det bevattningsslang till trädgården. Vi köpte en märklig sak som bara svettades längs hela slangen, men det skulle ju ta hela sommaren innan rabatten blivit genomvattnad så R pillade i några 'sprinklers' och nu går det jättebra.
Lunchen inhandlades på Rastastugan i Duvnäs, en hästkorvmacka, kaffe och glass - jag åt inte brödet. Sen handelsträdgården i Heden, inköp av amplar i entrén och en ny ullvide, inte lika vackert växt som vår förra, men den här kanske överlever.
Lite stök i trädgården och test av slangen, samt montering av lanternor, trädgårdslampor med solceller, som ska visa var bryggan är när vi kommer sjövägen sent på kvällen. Avsett för cruisingen på CCW om vädret är OK.
Morsdags-middag är lax i ugnen med grädde o citron (Annas recept) fyllda tomater, bulgur, sparris och philadelphiaspenat. När R såg maten, beslutade han sig för att vara hemma och ta ett glas vitt istället för vatten som bordsdryck. Han hade nämligen föresatt sig att åka och gå hio hål.
---------
Nu har vi ätit och R tog båten för en tur ut på sjön. Han har flytvästen på.
Själv ska jag lägga in lite bilder i datorn, få se hur det ser ut

Kommentarer

Anonym sa…
Hela receptet, tack.
Anonym sa…
Det är väl bara så.. receptet alltså... man hittar sätt för att rationalisera tiden när man jobbar och har barn.. något jag insett...
4 portionsbitar lax
citron
peppar och salt efter smak
grädde

Lägg laxen i ugnsfast form, krydda och pressa över citron, häll över grädde/ml.grädde efter smak... Ställ in i varm ugn, 160 grader ca 20 min - koka under tiden Bulgur och gör en sallad...KLART!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!