Dags för annat

Nu är KBT-kursen till ända, nu börjar jobbet med att förändra/komma underfund om sig själv på egen hand. Den har varit givande och jag har verkligen börjat tänka på vad jag håller på med. Få se vilka effekter det kommer att ha. Lärorikt i alla fall och något som många, inte minst kvinnor, skulle ha stor nytta av.

Har inte hört nåt från vandraren i kväll, har ju varit på kurs, men det jag hörde på förmiddagen var verkligen inte oroande. Han håller på att lära sig sova trots snarkande sovrumskompisar och det lovar gott inför framtiden, kanske jag får snarka ostörd fortsättningsvis.

Eftermiddagen tillbringade jag i trädgården idag. Först gräsklippning, gräsmattan är så pass liten att jag blir snurrig i huvudet när jag springer? runt med klipparen. Sen blev det två timmar i rabatten. Jag försöker få bort alla asplöven och gamla blomstjälkar, det är ju dags nu. Under kommer det fram allt möjligt fint; salvia, lavendel, blåklockor, klöver å timotej. Halleluja, det blir nog fint i sommar också! Bara vi får bevattningen igång, det är kruttorrt i jorden. Körsbärsträd och hägg blommar just nu, jättefint! När jag stod på huk i landet så svischade det till bara ett par cm framför näsan på mig, å herregud vad var de? Jo, två flugsnappare som jagade varandra i hög hastighet. Undrar vem som blev mest rädd, dom eller jag? Sen hörde jag göken också, östergök är tröstergök.

Ikväll var det riktigt kyligt ute, inte alls som de underbara kvällar som har varit ett tag, men en riktigt fin solnedgång igen.

Kommentarer

Anonym sa…
KBT-kursen var verkligen bra. Hoppas på fortsättning i någon form

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!