Gräsänkeblues

Så har då min första natt och dag som gräsänka gått. Jag somnade gott i gårkväll med öppet fönster och vaknade inte förrän strax innan sex i morse. Det betraktar jag som väl godkänt. Kollade om gräset vuxit och det hade det ju, så jag tog handjagaren och körde av vår stora gräsmatta, ja 10x20 m i alla fall. Sen testade jag hur det var att försöka få bort löven från vårt woodland, jag hade tålamod i en timme ungefär. Dessa aktiviteter resulterade i lunch och sen en 2-timmars middagslur! Jag som aldrig sover på dagarna annars.
Vandringsmannen ringde och berättade om sin dag - kuperad terräng, otroligt vackert, badade fötterna i Kålgårdsbadet i Falun, fika hos landshövdingen och sen 12 km efter asfalt till dagens mål Staberg. Ännu inga skoskav eller andra krämpor, snart blir det för långt hemifrån för att han skall bli hämtad!
Kvällen/eftermiddagen tillbringade jag hos storasyster och blev bjuden på grillat och sallad. Gott och trevligt!
I morgon blir det golftävling, få se hur det avlöper.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!