Sol o vin på altanen

Usch så lätt det är att trilla i alko-träsket! Med det menar jag inte att jag på något sätt är beroende, men nu när det är skönt på altanen - och speciellt när man vunnit familjegolfen över nio hål (priset var middagsgrillningen) - så är det gott och trevligt att ta ett, två, tre glas vin. Men jag hoppade över whiskeyglaset.
Måste ju utnyttja segern, inte var dag man får flintasteken grillad och klar, visst salladen fick jag ju göra själv, men so what?
Igår blev jag kassör i fotoklubben, med på bild tom, http://hem.bredband.net/rfotok/Styrelsen.html, den har funnits sedan 1943, men har legat i dvala kan man säga, de senaste tio åren. Nu är den utökad med digitalfotoklubben och jag hoppas att det skall ge en kick till alla duktiga fotografer. Närmast blir det en utställning i Hemköps entrégång. Vernissage den 6 juni. Alltid lika svårt att välja bilder, får ha två med, men jag tog fram tio! Så nu måste jag välja igen. Temat var den här gången Rättvik, inte så lätt tycker jag. Även om 90% av mina bilder är tagna här i kommunen, men de ska ju visa en bild av Rättvik också. Inte vara 'allmänna' liksom.

Sovklockan ringer, jag var vaken kl 0300 i morse och somnade inte om förrän vid 0600 ungefär därför är jag lite trött!
Kram

Kommentarer

Anonym sa…
*fniss* Solnedgången i Systembolagets fönster kanske??
Anonym sa…
Ta ett i högen. Alla är ju bra.
Anonym sa…
Såg dig i FK. Tur du finns där så jag kommer ihåg hur du ser ut. ;=)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!