vårkväll

- solnedgången färgar himlen i olika rosa och gula nyanser, vinden har mojnat och måsarna kommit till ro på sina stenar. Det är en underbar tid just nu och jag mår så jäkla gott när det är så här. Ska snart gå till sängs men det är för synd att jag måste sova såna här kvällar. Det skulle räcka med att man gör det på vintern!
I alla fall kom guben hem som han skulle, inga skavsår och inget ont någonstans, så han ser fram emot nästa etapp och nästa och...
Han har packat en rejäl rygga med strumpor och plåster bl.a. Turligt nog får den åka på lastbilen. Själv ska jag jobba lite och sen blir det nog en dag i trädgården, alla asplöven ligger kvar i stora rabatten. Ett litet besök hos handelsträdgården också, åtminstone känns det som att jag vill det. Vi får väl se, tanke och handling är inte alltid samma sak.
Nattinatti!

Kommentarer

Anonym sa…
Mmm, ett guldminne att plocka fram när regnet öser ner och det är svinkallt.
Anonym sa…
Här nere är det fantastiskt också. Allt blommar! Det blir nog en grön midsommar?
Men jag njuter med varje por.
Synd att behöva jobba!*s*

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!