Vimsan...

Måste berätta om när jag var till Sthlm för att hämta Vandraren. Skulle först till A i Sandviken, det gick ju bra. Fortsatta färden mot Sthlm, då var jag tvungen att tanka varvid jag stannade i Valbo och fyllde soppa, gick in och betalade (med Visakortet). Så fortsatte jag min resa mot storstaden. I Vallentuna började jag få handsvett! (nåja, jag fick det vid hemresan också fastän jag inte körde själv) men med hjälp av GPSn så kom jag lyckligt och väl till målet. Myspys med M, hämtade barnen på dagis; fråga från personalen om morfar verkligen gick till Sthlm, det hade Ludvig sagt. Jodå, så var det. Lördag var det dags att hämta Vandraren på Stortorget. Vi åkte in lite tidigt för att gå en shoppingrunda, men när jag skulle ta ut pengar på mitt kort hittade jag det inte!!! Kvar i Valbo och i min plånbok fanns bara 9 kronor. Inte mycket att shoppa för. R blev glad, alla pengar kvar, och vi hämtade kortet på hemvägen. Slutet gott allting gott.
Nu ska jag förbereda för dagens golftävling. Ser ut att bli en skön dag, sol och lite vind.
Trodde ett tag att det var söndag, tack och lov hade jag fel.

Kommentarer

Anonym sa…
Tur för dig att det finns ärliga människor

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!