Äntligen en sommardag!

Gårdagen blev riktigt jäklig! Jobb förstås, det gick ju bra, men när jag kom hem så blåste det så infernaliskt, rätt in i viken på båten!!!! Det resulterade i att ankaret inte låg stadigt kvar utan båten drev i och för sig långsamt men ändå, den kom närmare och närmare stenarna hela tiden. Jag måste ut och sätta fast den i bakänden också, men det var inte lätt i blåsten. Ringde R och gnällde, det hade som resultat att han kom hem - inte för att trösta mig eller så, nejdå för att sätta fast båten bättre. Nåväl, jag slapp i alla fall. Själv åkte jag till Naturbruks och monterade bilder för utställningen på Hemköp. Vi bytte bilderna nu på kvällen och de får sitta där i tre veckor. Carina säger att det är många som tittar och kommenterar. Temat den här gången är Nostalgi, svårt att greppa egentligen. Som vanligt är det betraktarens egna upplevelser som avgör om man hittat rätt.
Efter hängningen åkte jag till nya naturreservatet Risröd. En liten plätt i skogen där det ska finnas guckusko, men det är kanske för sent för jag hittade då ingen. Men jag var lite björnrädd, gick där och sjöng för mig själv. Sen hem och tog några bilder på blommor och då hittade jag en konstig prick, jag tror att det ska bli en fjäril av nåt slag. Få se om jag får några förslag, har slängt ut lite krokar.
--------------
Maten den här veckan har bestått av
Frukost ägg och lite fil m linfrö
Lunch äpple
Em fil
Kväll omelett med inkokt lax och vitlöksströmming
En avocado nån gång
Lite mer frukt
Jordgubbar/körsbär

Jag har lax kvar till ytterligare ett par dagar.

Kommentarer

Anonym sa…
Låter som om du trots allt haft en fin dag.
Risröd vill jag också se. Kan vi göra sällskap?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!