En behaglig helg

Gårdagen var slappardag ända fram till kl 15, då R skulle styra ett brudpar i hamn sas!
Det var vackert väder och jag följde till båthamnen och såg båten bli festklädd - riktigt vackert blev det. Efter det uppdraget så tog vi vår lilla båt och åkte till Persborg, fint det också.




Kvällen avnjöts med grillat och ett glas öl, vatten för mig. Lite senare fick vi besök av folk från grannkommunen, trevligt!

Söndag
Ville åka till Lönnmarken igen för att få lite bättre bilder på växterna där. Vi tog kaffe med oss, glömde myggservetterna tyvärr, och drog iväg. R skulle ha lite smågran också för att färdigställa gärsgården.
I sista minuten för tranbärsblom verkade det som; den här bilden är ifrån torsdagen. Men sileshåren fanns där ännu liksom orkidén, Ängsnycklar tror jag det är. Dessutom hittade jag nattviolen, fick ligga på magen för att få till bilderna. Vi såg inte en endaste björn i alla fall! Tack och lov.
Sen blev det hemfärd för lunch och R gjorde klar staketet - det blev ett riktigt fort härhemma nu! Noll insyn, både på gott och ont. Jag vill ju gärna att folk ska tycka att våran trädgård är fin, nu måste de gå nära staketet för att se över! Men den glesnar väl snart.






Kommentarer

Anonym sa…
Åh så fin gärsgårn´blev!
Anonym sa…
Men! Nu får du ju se till så han vilar - var det inte ni som sa att man inte skulle arbeta när det var helg?! *S*
..och han ska ju vara pigg och fräsch imorgon.... ;)
Anonym sa…
Jag vill oxå ha en sån i Gärdebyn! Kanske man kan få gå lärling hos pappa och göra det själv?! Skulle vara kul! ...och bli JÄTTEFINT mot vägen!!! :)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!