Ensamheten

är skön ibland - då får jag sitta här vid datorn så mycket jag orkar! Pilla lite med bilderna, kolla bloggar och hemsidor, inte någon stress alls. Rätt skönt för några dagar men jag vill inte vara själv för länge - så gubben min, kom på torsdag!
Det har kommit ett par rejäla regnskurar idag, blandade med åska. Jag har ledsnat på vårt kalla blåsiga väder, måtte det komma sol snarast. Blommorna har slagits omkull av regnet, men de reser sig väl kan jag tro. Gärsgården har kommit en bra bit på väg - med gubens hjälp förstås - och den blir jättefin tror jag, men jag gillade mitt gamla staket också. Inte så ordentligt som en gärdesgård, men det var fint kanske just därför!
Idag sålde jag! en av våra båtar. Det var iaf jag som tog pengarna. Hoppas att de får många fina fiskar där uppe i Nusnäs nu. Pengarna ska gå till ett kapell till den nya så vi slipper presenningen över. I och för sig är det bra med den, fiskmåsarna lämnar visitkort och det gör ju inget då. Värre med det nya taket, vad sa försäljaren? Man skulle tvätta bort lorten och sen impregnera!
----------
Har ringt Viasat idag och klagat. Sista avsnittet av Brottet visades i torsdags, serien är ju jättebra och när vi har följt det i 19 avsnitt så bara måste jag se det 20:e och sista! Därför satte jag på inspelningen i torsdags, skröt lite på kvällen att jag hade det inspelat, och när lugnet lägrade sig här i går, skulle vi titta. De sista två minuterna på programmet före kunde vi se, sen var det slut! Testade att spela in i dag, men det gick inte. Fick reda på att de hade ny mjukvara som konstrade, jag skulle ladda ner den gamla för att kunna spela in reprisen i morgon, men jag tror att jag håller mig vaken fastän det är kl 23.10! Det är det värt!
----------
ser ni mej??

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken fin spegling i ekorrens öga!
Fö så tycker jag synd om dig/er för strulet med ViaSat. Det måste vara rent katastrofalt för ViaSat med en sådan kvalitetsmiss. Hoppas ni får någon form av kompensation.
Anonym sa…
ja, jisses vilken skärpa i bilden. Jag har minsann sett fotot förstorat (klickat på).. Läckert!
Vad hade du för kamera denna gång? Jag ska nog handla ny (när jag får lite pengar över?)
Anonym sa…
Nu har även jag förstorat bilden. Vilken fullträff! Den bör du ställa ut!
Anonym sa…
Vi har startat inspelningen av "Brottet".

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!